Su animacija – per literatūros epochas

Laikraštis „Bičiulis“. Nr. 49(8327), 2016 m. birželio 22 d.

Danguolė GARNIENĖ, Milda NEKRAŠĖ
Bibliotekos darbuotojos

Pažinti lietuvių literatūrą per žaidimą, meninę raišką – toks projekto „Kelionė per literatūros epochas“ tikslas. Per metus jo iniciatoriai VšĮ „Artsfera“ kartu su partneriais planuoja aplankyti ne vieną Lietuvos miestą ir kartu su čia gyvenančiais vaikais sukurti animacinį vaizdo filmuką, padėsiantį linksmai ir paprastai įsiminti svarbiausius literatūros istorijos momentus. Šio projekto idėjos autorė – VšĮ „Artsfera“ vadovė Sandra Latanauskaitė. Dar 2015 m. spalio mėnesį šio projekto partneriu tapo ir Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešoji biblioteka.

S. Latanauskaitė neseniai lankėsi Kelmės Žemaitės viešosios bibliotekos vaikų erdvėje. Užsiėmimuose, kurie truko daugiau nei tris valandas, dalyvavo jaunieji bibliotekos bei LSB Kelmės skyriaus samariečių vaikų dienos centro „Draugystė“ lankytojai. Užsiėmimo metu buvo gilinamasi į tam tikros epochos savitumus, istorines aplinkybes, literatūrinę padėtį, žymiausius to laiko rašytojus. S. Latanauskaitė papasakojo apie animacijos subtilybes, supažindino su plokščiosios marionetės technika, sukūrė scenarijų būsimam animaciniam filmukui. Pagrindinė dienos
tema buvo švietimo epocha pagal Donelaičio „Metus“. Vaikai piešė lakštingalą, rugių lauką, medžius, didelius ir mažus medžio lapelius, saulę ir dar daug įvairių detalių. Paskui pasigamino plokščiąsias marionetes – popierines lėles, galinčias judinti atitinkamas kūno dalis. Galutinis rezultatas – animacinis filmukas.

Užsiėmimo metu buvo daug malonaus darbo, triukšmo, energijos ir linksmo juoko. Beliko filmuką įgarsinti ir pamatyti visų taip laukiamą rezultatą. Užsiėmimų dalyviai nusprendė, kad tai labai įdomus, bet ypatingai daug kantrybės ir laiko reikalaujantis darbas. Juk vos vienos sekundės animaciniam filmui paruošti reikia net 12 kadrų…

Tokie užsiėmimai leidžia vaikams kitaip pažvelgti į mokykloje dėstomus dalykus, ypač lietuvių literatūrą, parodo, kad jie gali būti įdomūs, jeigu žinias pateiksime kūrybingai. Šiuo projektu siekiama įtraukti vaikus į kūrybinį procesą ir be tradicinio mokymosi supažindinti su viena ar kita literatūros epocha, svarbiausiais jos bruožais ir reikšmingiausiais autoriais. „Tai lyg savotiška Lietuvos vaikų draugystė bei jėgų suvienijimas per animaciją, literatūrą, istoriją. Nors niekada vieni kitų nematę, jie kuo puikiausiai bendradarbiaus ir pasieks bendro tikslo – filmuko, kuris vėliau bus naudojamas edukaciniais tikslais, sukūrimo“,– viename interviu yra pasakiusi S. Latanauskaitė.

Parašykite komentarą

Your email address will not be published.